Asus VivoBook Pro 16X OLED N7600PC-L2010W

• Test panel 8,6 aug 2022

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus VivoBook Pro 16X OLED N7600PC-L2010W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

silvanadekoning@hotmail.com 29-08-2022

Zeer goede laptop, makkelijk in gebruik

Ik heb de ASUS VIVObook pro 16X OLED N7600 een aantal weken getest. Voor mijn werk maak ik gebruik van zware programma´s en zit ik de hele dag achter de laptop. De laptop werkt snel en heeft kwaliteit vermindering wanneer je deze programma´s gebruikt. Een groot voordeel van de laptop is het toetsenbord en de touchpad. De Laptop is voorzien van een QWERTY toetsenbord en de toetsen zijn goed verlicht. Tevens is het beeldscherm een fijn beeld om een hele dag mee te werken en krijg je hier geen extreem vermoeide ogen van. Nog een groot pluspunt is dat de camera dicht zit met een schuifje welke je naar believen kan openen, vooral voor besprekingen en vergaderingen vind ik dit een prettige ervaring. Ik vind het een super laptop.

Pluspunten

• QWERTY toetsenbord
  • Snelheid
  • uitstraling
  • Laad snel op

Nina 22-07-2022

Top laptop

Deze laptop heeft een strakke uitstraling de zilvere kleur en het dunne design zijn erg prettig. Het scherm is indrukwekkend. De scherpte is enorm goed en geeft de kleuren en contrast mooi weer.

Deze laptop is erg snel en je kan meerdere zware programma’s gebruiken. Bewerkingsprogramma's en games zijn geen enkel probleem. Ook is het geluid erg mooi voor films en afspelen van muziek.

De toetsenbord is verlicht wat ik erg fijn vind en je hoeft niet hard te drukken opde toetsen. Ook is de touchpad erg gevoelig. De Asus dialpad vind ik een heerlijke luxe! Tijdens het film kijken kan ik gewoon makkelijk het licht of geluid beheren. Al met al een super laptop!

Walt 21-07-2022

Zeker een aanrader voor een overall krachtige laptop

De Asus VivoBook Pro 16X OLED is een compacte maar zeer krachtige laptop die er ook nog eens heel mooi uit ziet. Ideaal als je op zoek bent naar een goede laptop voor een redelijk goede prijs. De laptop doet het goed met creatieve programma’s als photoshop en videobewerkingsprogramma’s, kan games redelijk goed aan en multitask alledaagse programma’s moeiteloos. Dit komt door de snelle CPU en grafische kaart. De laptop vertraagd eigenlijk nooit. Gamen gaat ook best goed, de nieuwste games draai je op ‘high quality’ in full HD of 2k. Wil je echt in 4k gamen moet je kwaliteit opofferen, want dat kan de grafische kaart dan weer net niet aan.

Waar de VivoBook Pro echt straalt is het prachtige 4K OLED-beeldscherm. Het is echt haarscherp en de kleuren spatten er van af. Je denkt misschien dat dat niet altijd nodig is, en dat klopt misschien ook wel. Toch is het echt ‘nice to have’ en heb ik er stiekem meer van genoten dan ik dacht tijdens alledaagse activiteiten. Verder geniet je dus ook van 4K beelden op YouTube of Netflix, kan je gamen in 4K en video’s en is het zeer mooi meegenomen bij photoshop. Niks op aan te merken dus!
Waar ook niks op aan te merken is is het toetsenbord en de mousepad. Intuitief en voelde gelijk goed aan. De DialPad heb ik niet veel gebruikt, aangezien ik niet echt de toegevoegde waarde zag ten opzichte van een scrollknop op een externe muis, ook bij de programma’s die het ondersteunen.

Verder is de batterijduur uitstekend, je kan rustig een halve dag zonder op te laden, ook bij redelijk intensieve taken. Verder laadt de laptop snel op dankzij Easy charge, heel handig!

Pluspunten

• 4K oled scherm
  • Goede prestaties
  • Batterijduur

Minpunten

• Niet mogelijk om 4k te gamen met hoge kwaliteit

bintoeahmad@hotmail.com 21-07-2022

Prachtige laptop!

Bij ontvangst van de laptop zag ik meteen dat de laptop er mooi en professioneel uitzag! De laptop is zeer licht qua gewicht en de toetsenbord was super fijn om mee te typen/werken. Een grote pluspunt is de display, deze heeft een mooie kleuren contrast en is mooi helder. Ook het geluid is mooi en de behuizing is mooi en fijn(voelt fijn aan en geen plekken bij aanraking). Ook niet onbelangrijk is dat de laptop snel opstart. De laptop heeft een GeForce GPU en i7 processor, waar ik zelf erg enthousiast over ben. Dialpad is zeer handig bij het gebruik van adobe programma's. Maakt het editen veel fijner en je krijgt daarmee de meest prachtige foto's/afbeeldingen!

Naast het feit dat ik super tevreden ben over de laptop zijn er ook een paar minpunten. De tochpad reageert niet op sommige kliks en daarnaast reageert de touchpad soms niet en is soms wat buggy. Ook koste het wat tijd om erachter te komen hoe de dialpad werkte, een duidelijke instructie zou fijn zijn geweest. Een hogere refresh rate zou ook fijn geweest zijn en er zijn naar mijn mening teveel programma's automatisch geinstalleerd op de laptop. Maar al met al kan ik zeggen dat de laptop een echte aanrader is! Als je graag fotografeert en foto's bewerkt dan is het echt een must! Je krijgt werkelijk waar prachtige foto's!!

p*****@h********* 21-07-2022

echt een aanrader

toen ik het product had ontvangen was ik meteen onder de indruk. De laptop is erg licht voor een 16 inch. Nadat ik hem had uitgepakt wat ik meteen aan het werk gedaan. ik werk met zware programma's die net elke laptop aan kan. Maar deze maakt er nits van hij is er stil en leverd goeie prestaties. het scherm is ook echt fantastisch. Het oled scherm geft hele mooie kleuren weer. Er zit een prettig toestenbord op en de trackpad werkt ook erg fijn.

Pluspunten

• licht
  • snelle laptop
  • mooi scherm

Minpunten

• geen usb -c lader
  • de behuizing voelt goedkoop aan